Ahad, 7 Februari 2010

Penjelasan

Salam
Terlebih dahulu saya ingin merakamkan jutaan terima kasih pada SJ(skot Johor) yang memberikan komen yang bernas dan membina.Biarlah saya menerangkan serba sedikit pengetahuan saya terhadap koperasi yang hendak ditubuhkan.

Koperasi Apperantis Putera Rejimen Artileri Di Raja 8/88 (selepas ini dikenali sebagai “KOPERASI”) ditubuhkan pada tahun 2010 oleh bekas-bekas pelajar APPRAD untuk melahirkan bakal-bakal usahawan, memberi peluang pekerjaan dan perniagaan kepada ahli, mempertingkatkan pendapatan ahli, menggabungkan kemahiran sedia ada, serta member khidmat kebajikan sosio-ekonomi kepada ahlinya. Sesuai denga tujuannya untuk member peluang untuk memulakan perniagaan kepada ahlinya selain memberikan pulangan dan keuntungan yang lebih efektif kepada KOPERASI dan ahli, Biro Pemasaran KOPERASI melalui kertas kerja ini, ingin mencadangkan penglibatan pihak KOPERASI dalam kerja-kerja penyelenggaraan bangunan,makanan,muzik dan ternakan lembu. Pihak KOPERASI akan bertindak sebagai pengurus projek bagi kerja-kerja penyelenggaraan ,makanan,muzik dan ternakan lembu ini, di mana pihak KOPERASI melantik ahli yang berpengalaman di dalam bidang teknikal untuk menguruskan projek, dengan dibantu oleh ahli-ahli KOPERASI yang baru sahaja bersara. Ini sekaligus bukan sahaja dapat memberikan peluang pekerjaan kepada ahli KOPERASI yang sudah bersara, malah boleh mendatangkan keuntungan yang lumayan kepada pihak KOPERASI.

Objektif

1. Menyediakan peluang pekerjaan kepada ahli, terutamanya untuk ahli yang sudah bersara.

2. Mendatangkan keuntungan kepada KOPERASI, sekaligus mengukuhkan dana KOPERASI.

3. Memperkenalkan nama KOPERASI kepada masyarakat umum melalui penglibatannya dalam kerja-kerja penyelenggaraan, sekaligus memberikan keyakinan kepada masyarakat untuk menjadi ahli KOPERASI.

4. Merapatkan hubungan persaudaraan sesama ahli melalui penglibatan bersama di dalam projek.

Oleh sebab itu kita mesti menyediakan kertas kerja yg berkaitan.So satu mesyuarat kecil diadakan bagi tujuan tersebut sebelum dibentang pada mesyuarat agong contoh pada re-union yang akan datang.Tidak timbul isu untuk menyembunyikan sesuatu dan mengecilkan atau mengenepikan sesiapa....Sekiranya ada skot2 yang berminat untuk membuat artikal atau proposal silakan pintu sentiasa terbuka...Untuk pengetahuan skot saya tidak pernah menganggap skot kita ada 148 org sebaliknya 150 org sebab biar pun jasad tidak ku lihat tapi semangat c8 tetap unggul dihati setelah sumpah setia kita lafazkan pada 1/8/88 bersama.Gempur-gempur wira ,maju-maju mara,rela berkorban jiwa, harta atau pun nyawa(hayatilah lagu tema kita)

Insan perhatian

2 ulasan:

  1. askom skot semua

    untuk pengetahuan tentang penubuhan koperasi skot, aku ke sabah dan berjumpa dengan skot kita di sabah dan wakil dari serawak dan mereka semua setuju dengan penubuhan koperasi ini. selepas ini aku akan ke kelantan dan berjumpa dengan skot kita di sana dan aku akan ceritakan tentang koperasi ini, diaorang semua setuju cuma tunggu penjelasan yang selanjutnya sahaja.

    BalasPadam
  2. Usaha yang baik ...teruskan.....

    BalasPadam